Vitajte na stránkach Prievidzského Parostrojného Spolku

Prievidzký parostrojný spolok Prievidzký parostrojný spolok Prievidzký parostrojný spolok

Našou vlajkovou loďou je takzvaná "Ušatá" Parný rušeň série 464, vyrobený v roku 1933 v ČDK Praha. Jedná sa o prototypový rušeň tejto série. Rekonštrukcia trvala od roku 1995 do roku 2007.

Ležadlový vozeň Bc 50 56 29-48 062-3

Prievidzký parostrojný spolokPrevádzky schopný ležadlový vozeň druhej triedy vyrobený v roku 1971. Ležadlový vozeň druhej triedy vyrobený VEB Wagonbau Bautzen v NDR v roku 1971 pod výrobným číslom 1971/010 pre vtedajšie ČSD.

Prevádzky schopný ležadlový vozeň druhej triedy vyrobený v roku 1971. Ležadlový vozeň druhej triedy vyrobený VEB Wagonbau Bautzen v NDR v roku 1971 pod výrobným číslom 1971/010 pre vtedajšie ČSD. Pôvodné označenie vozňa bolo Bac. Po roku 1983 bol preznačený na radu Bcm, po roku 1990 na radu Bc. Následne, po drobných úpravách interiéru znemožňujúcich používanie ležadiel, nasledovalo preznačenie na radu B a vozeň bol používaný ako bežný osobný vozeň druhej triedy.

  • Počet miest na sedenie: 72
  • Hmotnosť v tonách prázdny / obsadený: 39 / 44
  • Typ brzdy: Dako R
  • Režimy brzdenia: P / R
  • Dĺžka v metroch / osiach: 24,5 / 4
  • Max. rýchlosť: 140 km/h